New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Wilco, Richard, Vincent en Anton - WaarBenJij.nu New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Wilco, Richard, Vincent en Anton - WaarBenJij.nu

New York City

Door: ...

Blijf op de hoogte en volg Wilco, Richard, Vincent en Anton

22 April 2014 | Verenigde Staten, New York

Beste volgers,

Zondag 21 April eerste paasdag sochtends 07.00uur ging de wekker voor onze eerste dag in New York City.

Na eerst een lekker ontbijtje te hebben genuttigd gingen we richting de metro, die ons vervolgens naar Times Square bracht. Hier uitgestapt kwamen we de eerste bekende tegen namelijk us Doutzen! Weleens waar op een groot billboard maar toch...

De eerste toeristische trekpleister die we gingen bezoeken was de M&M store. Hier hebben we een half uurtje lol beleefd want hier is echt alles te koop.

Daarna hebben we kaartjes gekocht voor de Hopp on Hopp off tour. Deze bus bracht ons naar het Empire State Building. Waar we uiteraard naar binnen zijn gegaan om via verschillende wachtrijen en zeer strenge controles( zakken legen, jassen uit, riemen af, door detectiepoortjes of body-scans) naar de 86e verdieping af te reizigen ( dit grapje duurde ongeveer 1,5 uur)
De lift hier is wel noemenswaardig deze gaat namelijk 10 verdiepingen per 10 seconden! Boven aangekomen hadden we een perfect uitzicht over heel New York.

Eenmaal weer beneden waren we toe aan een bak koffie die we dus hebben gehaald bij 1 van de 500 Starbucks in NY.

Toen de bus weer genomen naar onze volgende bestemming Ground Zero. Eerst zijn we door een museum gelopen met alles over 9/11. Hier werden we aangesproken door een man die ons vertelde dat hij tijdens de aanslagen aanwezig was in het World Trade Centre. Na dit indrukwekkende verhaal zijn we door gelopen naar het memorial van de torens. Voor we hier toegelaten werden wachtte ons weer de extreme controle dus weer alles uit en weer door de scan.
Eenmaal binnen waren we alle 4 toch erg onder de indruk, je staat daar toch op de plek waar ooit de beide torens stonden, na een half uurtje rond lopen hebben we dit ook weer achter ons gelaten.

De volgende stop was voor ons Central Park. Omdat we vandaag prachtig weer hadden was het hier smoor druk. En hebben we maar een klein rondje door het park gelopen.

Omdat we een drukke dag hadden gehad en ook nog wat voor de volgende dag wouden bewaren hebben we toen besloten om eerst ergens wat te gaan eten. Op de terug weg even bij een liquor-store aangegaan om wat Budweiser in te slaan.
Savonds hebben we hier dus even van genoten onder het genot van een potje rummikub.

De volgende ochtend ging de wekker weer vroeg (08.00uur). Na eerst weer een fantastisch ontbijt te hebben genuttigd werd het tijd om voor het eerst even te skypen met het thuisfront.

Na nog wat te hebben omgehangen bij de camper werd het weer tijd om de stad in te gaan. Deze keer hadden we gekozen om met de ferry de overtocht te maken. Op deze ferry hadden we een heel mooi uitzicht op de skyline van New York.

Eenmaal voet aan land gezet ging onze wandeltocht weer van start. Via One World Trade Centre richting de Brooklyn Bridge. Die zijn we over gelopen om in Brooklyn( ook wel "broeklijn" genoemd door V) te komen. Vanaf hier hebben we de metro weer terug genomen naar Downtown Manhattan.

Toen lopend naar pier 78 gegaan waar we de rondvaartboot hebben genomen. Vanaf de rondvaartboot hadden we een perfect uitzicht op de skyline van New York, verschillende bruggen bekeken en naar het Vrijheidsbeeld geweest. Hier hadden we een erg duidelijke en enthousiaste gids bij. Enig smetje op deze rondvaart was dat de zon goed zijn best deed op het water en we op het moment van dit schrijven als een stel tomaten in de camper zitten.

Na de rondvaart zijn we via een Dunkin Donuts weer naar de metro gegaan zodat we in het begin van de avond weer bij de camper waren en nu zelf even gekookt hebben.

Nu dachten wij dat wij een enorme camper gehuurd hadden. Echter hadden we nieuwe buren en die hadden een camper die 45ft groot was... Even gesproken met deze gepensioneerde Mercedes dealer, hij had deze camper custom made laten maken. Verder had hij nog enkele leuke en handige tips en bleek hij vroeger ook regelmatig in The Netherlands te zijn geweest.

Even later klopte er iemand op de deur van onze camper. Dit was onze buurman, zijn vrouw was even te winkelen, of wij het interessant vonden om zijn camper even van binnen te bekijken! Uiteraard leek ons dit erg interessant en zijn we even mee geweest, erg indrukwekkend en mooi om te zien, zo had deze o.a. de mogelijkheid om totaal tot 8 bedden te komen.

Vanavond blijven we lekker relaxed bij de camper na 2 drukke, maar indrukwekkende dagen. Morgenochtend vervolgen wij onze roadtrip naar Washington D.C. Maar daarover later meer!

Groeten Richard, Wilco, Vincent en Anton.

• 22 April 2014 - 08:44

Alie:

Mooi verslag !! Jullie hebben er dus lekker weer bij :) Veel plezier verder !!

• 22 April 2014 - 09:03

Menno:

Ziet er goed uit boys.
    Veel plezier.

• 22 April 2014 - 10:40

Dirkje:

Wat weer een prachtig verhaal goede reis naar Washington met jullie campertje

• 22 April 2014 - 11:32

Nynke Jongsma:

Klinkt allemaal goed zeg, genieten is volgens mij geen probleem daar!!!

• 22 April 2014 - 15:59

Siemen Smink:

Leuk verhaal mannen,jullie zien en doen veel