Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Wilco, Richard, Vincent en Anton - WaarBenJij.nu Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Wilco, Richard, Vincent en Anton - WaarBenJij.nu

Nashville

Door: ...

Blijf op de hoogte en volg Wilco, Richard, Vincent en Anton

26 April 2014 | Verenigde Staten, Nashville

Beste volgers,

Hier weer een update vanuit The United States of America.

Donderdagochtend zijn we vertrokken vanuit Washington D.C. Na enige vertraging door file's konden we lekker door rijden op de Highway. De maximum snelheid is 70 mijl per uur (112 km/u) op de meeste stukken. Het mooie van Amerika is dat dus iedereen 70 mijl p/uur mag, dus ook de kolossale vrachtauto's die hier rondrijden. Dus gebeurt het met enige regelmaat dat je keurig 70 rijd en dan ingehaald word door b.v een Mack/Peterbild o.i.d. Op deze dag hebben we 317 mijl gereden (507km).

Na een redelijk voorspoedige reis kwamen we aan op de camping in Wytheville. Van te voren hadden we hier niet te veel van verwacht. Echter hadden we hier volop zon en was de camping redelijk nieuw. Aangezien we redelijk op tijd arriveerden nadat we de halve Walmart leeg gekocht hadden, hebben we eerst een biertje gedaan op ons terras. Dit beviel dermate goed dat er na dit ene biertje al snel meerdere volgden! Toen de zon zijn beste tijd had gehad na enkele uren werd het tijd om weer wat eten te maken. De rest van de avond hebben we niet veel gedaan en zijn we mooi op tijd onze kooi ingedoken.

Vrijdagochtend ging de wekker om 06.30uur zodat we mooi op tijd weg konden naar Nashville! Eerst even tanken bij de Wilco To Go :). Na omrekenen kwamen we uit op een benzine literprijs van €0,64!! Awesome! Toen bleek dat onze camper 1 op 3,2 reed (fabrieksopgave 1 op 2,5-3!). Na het eerste stuk van ruim 200 mijl hebben we een pitstop gemaakt bij de Dunkin Donuts. Vervolgens hebben we het laatste stuk van 164 mijl in 1x doorgereden om (na aftrek van een uur door een nieuwe tijdzone) redelijk op tijd aan te komen in Nashville!

Na een biertje bij de camper werd het tijd om de shuttle te pakken naar downtown Nashville. Chauffeur Tom wist ons het nodige te vertellen en na ongeveer 25 minuten arriveerden we op Broadway Nashville. Dit ademt de sfeer uit van muziek, waar je ook kijkt! Dus verschillende bars in geweest om een biertje te doen en live muziek te horen, geweldige ervaring. We eindigden in het begin van de avond in een bar op de hoek van 2nd ave/Broadway. Hier fantastische livemuziek waardoor we daar ook even zijn blijven hangen :).

Toen het tijd werd om weer richting onze camper te gaan stond de shuttlebus al klaar. Dit was echt een awesome reis! Hier zaten verschillende Amerikanen in die het fantastisch vonden om wat Hollanders aan boord te hebben. Nadat we met verschillende mensen gesproken hadden speelde de chauffeur hier qua muziek ook goed op in en voordat we het wisten zaten we met de hele bus country nummers te zingen, echt een fantastische terug reis!!

Nu nog lekker aan een biertje voor de camper om morgen te vertrekken naar Little Rock, de dag daarna Oklahoma City, maar daarover later meer.

Groetjes Vincent, Wilco, Richard en Anton.

• 26 April 2014 - 11:40

Anneke:

Nashville the place to be!!!!!! Daar kun je natuurlijk ook niet om heen :-)

• 27 April 2014 - 20:02

Anton Veenstra:

Heb jullie verhalen de afgelopen dagen gelezen.
    De volgende keer wil ik ook mee !
    Veel plezier nog !

• 28 April 2014 - 21:23

Baukje En Jorrit:

Goed te horen dat jullie kennis hebben gemaakt met de Amerikaanse muziek. Kennen jullie Brad Paisley ook al? Anders zo snel mogelijk naar de Walmart om een cd'tje te halen!

Groet, Baukje en Jorrit