Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Wilco, Richard, Vincent en Anton - WaarBenJij.nu Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Wilco, Richard, Vincent en Anton - WaarBenJij.nu

Los Angeles

Door: ...

Blijf op de hoogte en volg Wilco, Richard, Vincent en Anton

11 Mei 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Beste volgers,

Hier weer een update vanuit het mooie Californië!

Op donderdag 8 mei ging de wekker vroeg zodat we de dag mee konden pakken in Los Angeles. Eerst naar Steve de camping eigenaar geweest zodat die een auto verhuur bedrijf kon bellen om ons op te halen. Rond 08.15uur was de shuttle er die ons naar het auto verhuur bedrijf bracht. Na het nodige papierwerk afgehandeld te hebben konden we onze huurauto in ontvangst nemen.

Eerst zijn we naar het bekende "walk of fame" gegaan. Leuk om te zien maar stelde verder niet zoveel voor. Hierna zijn we even met onze chevy te toeren geweest door Bevery Hills. Mooie grote huizen met bijbehorende auto's. Sowieso zie je in L.A. meer Porsche's dan VW's rijden, maar dat terzijde.

Vervolgens doorgereden naar de wereldberoemde letters "HOLLYWOOD", welke hoog in de heuvels gelegen zijn. Uiteraard als stel uber toeristen hier even foto's van staan maken. Toen via steile kronkelwegen weer terug naar de stad en koers gezet naar de stranden van Santa Monica. Dit is ook erg bekend als eindpunt van de "Route 66". Leuk om te zien allemaal. Ook even een lekker hapje gegeten op de pier aldaar.

Als laatste bestemming van deze dag wouden we nog even naar "Rodeo drive". Een erg dure winkelstraat met ook de mooiste auto's. Toen we onze Chevrolet het terrein van de "valet parking" opreden stonden we achter een mooie Lamborghini. In deze winkelstraat zelf heb je alle wereldbekende merken en winkels zitten. Dat nergens een prijskaartje bij staat zegt al genoeg, zeker als je ziet wat voor auto's er bij deze winkels voor de deur staan. Van Ferrari's tot Porsche's en van Rolls Royce's tot Bentley's.

Toen werd het tijd om weer richting de camper te gaan. De huurauto hoefden we pas de volgende ochtend in te leveren, dus konden we eerst een blik bier open trekken in de zon!

Nadat we de huurauto ingeleverd hadden de volgende ochtend werd het tijd om te vertrekken naar de kustplaats Santa Barbara. Via Highway 1 kwamen o.a langs plaatsjes zoals Malibu. Na onderweg nog even langs een Walmart te zijn geweest kwamen we mooi op tijd aan op onze camping in Santa Barbara.

Toen de camper op zijn plek stond werd het tijd om een wandeling van ongeveer 2,5km te maken naar het strand. Daar heerlijk weer, wel koud water! Op een gegeven moment toen Wilco, Richard en Vincent een poging deden tot voetvolleybal of waar het ook voor door moest gaan, viel het Anton op dat er meerdere mensen foto's stonden te maken. Dit kon echt niet van het niveau voetvolleybal zijn. Wat bleek, er was een hele groep dolfijnen vlakbij de kust. Nadat ze eerst wat heen en weer zwemden begonnen ze daarna ook op te springen uit het water, erg mooi om te zien.

Na 's avonds enkele oud Hollandsche spellen (Yathzee & Rummikub) te hebben gedaan onder het genot van enkele blikken Budweiser werd het tijd om op bed te gaan. De volgende ochtend beetje uitgeslapen en toen alles weer gereed gemaakt voor de reis naar Monterey.

Dit deden we via Highway 1, volgens velen 1 van de mooiste autowegen ter wereld. Dit kunnen wij alleen maar beamen. Fantastische route over mooie bruggen, heel dicht langs de kust en over bergen, door de bossen met overal schitterende uitzichten! Mede door de haakse bochten en de vele klimmen en dalen die onze zware camper hier moest maken lag de gemiddelde snelheid vandaag niet heel hoog. Daardoor kwamen we iets later dan we gewend zijn aan op onze camping na deze reis van 260mijl.

Morgen vertrekken we naar alweer onze eindbestemming, San Francisco. Hier gaan we o.a naar het gevangeniseiland Alcatraz en bezienswaardigheden zoals o.a. de Golden Gate Bridge. Maar hierover later uiteraard meer!

Foto,s volgen ivm een slechte internet verbinding.

Groeten Richard, Vincent, Wilco en Anton.

• 11 Mei 2014 - 11:27

Anneke De Vries:

Hè kerels wij joh en ik zitten op het natte Texel.
    Had nu eens tijd om al de verhalen te lezen.
    Wat een belevenis daar.
    Wat zien jullie veel te gek hoor.
    Wat doen jullie veel indrukken op deze reis vergeten jullie nooit weer!!!!!!
    Ik wens jullie nog een top vakantie toe en genieste daar.
    Tot de volgende reactie van mij.
    Leafs Anneke en johannes

• 12 Mei 2014 - 21:06

Alie:

Geweldig !! Ik wil ook haha !! veel plezier nog en tot snel !!

• 13 Mei 2014 - 22:43

Eric En Jeanette Vd Horn:

Hoi Vincent en kornuiten,
    Wat gaaf jullie verhaal te volgen. Via Janet Hoekstra had ik jullie link gekregen.
    Wij gaan begin juli een rondreis met camper maken door
    West Amerika. Dus de plaatsen die jullie beschrijven LA, Las Vegas, Grand Canyon, SF we gaan het allemaal nog beleven. Maar wat super dat jullie er nu zitten, door jullie verhalen kunnen wij haast niet wachten tot het zover is.
    Geniet er nog van en veel plezier en laat nog wat verhalen achter voor ons :-)

Groeten uit Donkerbroek by night!