Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Wilco, Richard, Vincent en Anton - WaarBenJij.nu Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Wilco, Richard, Vincent en Anton - WaarBenJij.nu

Las Vegas

Door: ...

Blijf op de hoogte en volg Wilco, Richard, Vincent en Anton

05 Mei 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Beste volgers,

Hierbij weer een update, ditmaal vanuit "Fabulous Las Vegas"!

Op vrijdag 2 mei zijn we vertrokken vanaf onze camping gelegen bij de Grand Canyon. Doel was om met een kleine tussenstop om te eten zo snel mogelijk naar Las Vegas te rijden! De reis verliep wederom lekker voorspoedig, echter zaten er wel hele slechte stukken highway bij. Waardoor de camper het zwaar te verduren kreeg, en sommigen bijna van de stoel of bank af trilden. Dit hebben we tot dusver bij onze roadtrip wel al vaker gehad, je ziet hier ook heel veel kapotte banden liggen langs de wegen. De gereden afstand op deze dag was 262 mijl (419,2km).

Aangekomen op onze 5 sterren RV resort keken wij onze ogen uit. Erg luxe en alles perfect geregeld, op alle fronten. Een erg goede keus geweest om hier 5 nachten te boeken!

Nadat we onze camper op plek 674 (dit park heeft maar liefst een kleine 1000 plekken!) geparkeerd hadden en alles aangesloten hadden was het tijd om een duik te nemen in het zwembad, geen overbodige luxe aangezien het hier toen 35 graden Celsius was... Het zwembad bestaat uit 3 gedeeltes, 1 met een nagemaakt strand erbij, 1 groot bad en nog een 1 die wel wat lijkt op een hot tub, alleen uiteraard wat groter! Om de zwembaden heen loopt een gedeelte van de 18 holes mini-golf baan. Daarna even wat eten klaar gemaakt en gedoucht, toen werd het tijd om (inmiddels was het 22.00uur) een taxi te bestellen en naar de strip te gaan!

We lieten ons uitzetten bij het Bellagio hotel, dit staat vlakbij het Ceasar Palace, bij velen ongetwijfeld bekend van de film The Hangover. En zoals alles hier in Vegas was dit ook weer groot groter grootst. Hier heb je met grote regelmaat een schitterde fonteinshow, erg mooi om te zien. Toen even een terrasje gedaan (bij het Harley Davidson café) met een temperatuur van 26 graden celsius om 23.00uur is dat geen straf! Vervolgens weer even een stukje gelopen en toen bij hotel New York New York naar binnen gegaan. Dit is zoals ook op 1 van de foto's is te zien een replica van de skyline van (hoe verrassend) New York. Qua omvang is dit niet te beschrijven, honderden slotmachines, poker en kaart tafels en meerdere kroegen e.d. Dit is dan alleen nog maar de begane grond van 1 hotel hier, en zo heb je hier dus heel veel. Leuk detail hier is dat als je aan het gokken bent, ook al doe je net als ons maar een paar dollar in een slotmachine, alle drank gratis is, dit geld trouwens voor alle casino's hier! Vervolgens hier nog in een bar beland en daar nog even blijven hangen. Bijzonder in dit hotel is trouwens nog dat er een achtbaan bovenlangs loopt, hoe bedenk je het... Daarna nog even wat rondgelopen buiten en toen een taxi gepakt naar ons RV resort.

De volgende ochtend even lekker uitgeslapen en toen buiten onder het genot van een heerlijk ontbijtje even radio 1 geluisterd met langs de lijn om de ontknoping van de eredivisie te volgen. Toen dit om 11.30uur lokale tijd hier afgelopen was werd het de hoogste tijd om weer even naar het zwembad te gaan! Na hier een paar uurtjes te hebben doorgebracht weer naar de camper gegaan en ons weer klaar gemaakt voor een avondje Las Vegas! Aangezien het erg druk was (boxwedstrijd en erg schenen enkele bekende dj's from the Netherlands te draaien) duurde het even voordat onze taxi er was.

Aangekomen op de strip eerst op zoek gegaan naar een eet tentje. Die zijn hier ook niet zo heel moeilijk te vinden, maar voor een betaalbaar eet tentje zijn we even naar een straat achter de strip gegaan. Hier heerlijk gegeten en uiteraard was hier ook een casino bij aanwezig en daar ook nog maar even gekeken. Toen weer naar de strip gegaan en wederom even een fonteinshow gezien bij het Bellagio. Vervolgens verschillende bouwwerken in geweest, de 1 nog mooier en luxer dan de ander! Sommige hotels hebben miljarden gekost om te bouwen en dit is er ook echt vanaf te zien! De economie draait hier ook 24/7 op de constante stroom van toeristen en gokkers. Deze avond hebben we het niet heel laat gemaakt en hebben we de taxi weer gepakt naar onze camper.

Vandaag niet te laat van bed gekomen, mede door het warme klimaat. Na een ontbijtje weer een taxi besteld en naar het wereldberoemde bord van "Welcome To Fabulous Las Vegas" gegaan voor een foto momentje, zoals hieronder is te zien! Door de bewolking was het vandaag wel erg warm maar werd je niet gefrituurd buiten op straat. Toen een stukje gelopen en na verschillende bouwwerken bekeken te hebben, o.a de binnenkant van een Amerikaanse Mc Donalds :), werd het tijd om even de toerist uit te hangen bij de winkels op de strip. Hierna weer de taxi genomen naar de camper om nog even een duik te nemen in het zwembad. Toen laat buiten nog even lekker gegeten en op het moment van schrijven is het hier alweer laat in de avond en zitten wij nog heerlijk buiten.

We blijven nog 3 nachten op deze fantastische plaats, daarna gaan we door naar Los Angeles. Die camping hebben we ook al vastgelegd, maar daarover later meer!

Groeten Vincent, Wilco, Richard en Anton.

• 05 Mei 2014 - 16:23

Fam. Vos :) :

Mannen,

Wat een belevenissen daar in het overweldigende Amerika! We lezen met veel plezier jullie verslagen. Heel plezier nog, geniet!

Groetjes, Arnoud, Jannie en Timme