Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Wilco, Richard, Vincent en Anton - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Wilco, Richard, Vincent en Anton - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Door: ...

Blijf op de hoogte en volg Wilco, Richard, Vincent en Anton

02 Mei 2014 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Beste volgers,

Hier weer een verslag, dit maal vanuit de Grand Canyon!

Op 29 april hadden we nog 1 maal een lange rit voor de boeg, vanuit Tucumcari ging de reis naar Holbrook. Dit was een stuk van 403 mijl (644,8km). Voordeel was dat dit over de I40 was en in de staten New Mexico en Arizona mag je daar 75 mijl per uur. Vrachtauto's blijven vaak rond de 70 mijl per uur rijden (uitzonderingen daargelaten) zodat we makkelijk konden inhalen met ons 7,5ton zware camper die gelukkig voorzien is van een 6.8liter V10 motor met 367PK.

Aangekomen in Holbrook was dit een nette, maar wel op de vlakte gelegen camping. Door wederom een uur tijdsverschil (die we pas bij Las Vegas hadden verwacht) kwamen we hier ondanks de lange reis toch redelijk op tijd aan. In de buurt was niet al teveel te beleven, dus zijn we bij de camper gebleven.

De volgende ochtend wederom op tijd vertrokken om richting de Grand Canyon te gaan! Na een stukje highway kwamen we aan bij de stad Flagstaff. Een mooi stadje die na ons gehamster achterbleef met een half lege Walmart :). Hierna gingen we via provinciale wegen naar de Grand Canyon. Dit voerde ons onder andere over een berg waar bovenop nog sneeuw lag langs de wegen. Op het hoogste punt was deze klim 8046ft (2452mtr.). Na aankomst op de camping even onze voetbal kwaliteiten laten zien en de toerist uitgehangen. Ook zijn we even langs de plaatselijke VVV geweest om een helikopter vlucht vast te leggen voor de volgende dag!

Op de dag van de arbeid in Nederland gingen wij dus voor het eerst in ons leven een helikopter vlucht maken van 50 minuten! Je hebt meerdere kleine vluchten echter hebben wij gekozen voor de lange vlucht, aangezien dit een once of a lifetime experience is! Van te voren moesten we allemaal op de weegschaal om een zo goed mogelijke indeling (balans) te krijgen. Na nog enkele instructies werd het tijd om plaats te nemen in de helikopter. De vlucht zelf was in 1 woord: Awesome! Echt onbeschrijfelijk, een fantastische ervaring voor ons allemaal! Na de tijd hebben we een DVD gekocht met de film van onze vlucht, tegen meerprijs is deze bij 1 van onderstaande reisgenoten te bestellen voor een special price! :)

Na de vlucht zijn we met onze RV nog naar de Grand Canyon zelf gereden om ook nog een stukje te lopen langs de rand en hier uiteraard (net als alle Chinese/Japanse en Koreaanse toeristen) nog enkele foto's te maken. Op een gegeven moment zaten Richard en Anton op een bankje en trokken wij als (in de ogen van deze Aziatische mensen) reusachtige mensen de aandacht en wouden ze graag met ons op de foto. Vincent en Wilco kwamen niet meer bij van het lachen, haha. Heel apart :).

Toen weer terug naar de camping. Hierbij hadden we lekker weer en toen hebben we besloten om nog even te voetballen bij de camper. Dit had als resultaat dat we erg dorstig werden en het tijd werd om onze Budweiser voorraad flink te doen slinken. Vervolgens even uit eten geweest, hierbij ervaarden sommigen van ons dat de term HOT wel heel serieus genomen wordt en er flink nageblust moest worden!

Morgenochtend vervolgen wij onze reis naar Las Vegas! Hier zullen we, aangezien de temperatuur hier ook tussen de 32 en 36 graden Celsius is momenteel de komende 5 dagen verblijven, maar daarover uiteraard later meer!

Groeten van Wilco, Vincent, Richard en Anton.

• 02 Mei 2014 - 08:58

Alie :

we beginnen behoorlijk jaloers te worden haha .. geweldig zeg .. wat een prachtige reis tot nu toe !!! veel plezier in Vegas en we kijken al uit naar het volgende verslag !!

• 02 Mei 2014 - 20:18

Foppe Jan Vrolijk. :

Mooie verhalen, lijkt mij een mooie reis. Geniet van de resterende dagen en tot over twee weken.