Crossing the States - Reisverslag uit Tucumcari, Verenigde Staten van Wilco, Richard, Vincent en Anton - WaarBenJij.nu Crossing the States - Reisverslag uit Tucumcari, Verenigde Staten van Wilco, Richard, Vincent en Anton - WaarBenJij.nu

Crossing the States

Door: ...

Blijf op de hoogte en volg Wilco, Richard, Vincent en Anton

29 April 2014 | Verenigde Staten, Tucumcari

Beste volgers,

Hierbij weer een update vanuit the U.S.A.

Vanuit het zonnige en muzikale Nashville, waar sommigen enige opstart probleempjes hadden, zijn we zaterdagochtend vertrokken naar North Little Rock in de staat Arkansas. Dit was een trip van 357 mijl (572,2km). Hier stonden we op een mooie camping in de bossen.

Aangezien we hier super weer hadden (32 graden, Celsius en dat is 89 graden Fahrenheit!) hebben we direct het bier koud gezet en de camper klaar gemaakt. Toen was het eerst tijd om een duik te nemen in het zwembad. Vervolgens even lekker een paar koude biertjes genomen (op onze bleek achteraf alcohol vrije) camping. Een tijdje gesproken met onze buren uit Texas die onderweg waren naar D.C. en vele verhalen hadden te vertellen. Redelijk laat gegeten omdat de biertjes goed smaakten en het weer perfect was!

's Ochtends vertrokken we met veel regen en onweer naar onze camping in Oklahoma city in de staat Oklahoma, dit was een reis van 314 mijl (502,4km). Gedurende het begin van de reis bleef dit slechte weer, met soms erg slecht zicht een donkere omgeving en erg harde windstoten! Onderweg even gestopt voor traditioneel ontbijtje bij de bekende Amerikaanse keten Denny's. Erg lekker en hierdoor konden we eerst weer even flink mijls maken. Gelukkig knapte het slechte weer na ongeveer 200 mijl op en toen we aankwamen op de camping hadden we volop zon. Het waaide wel enigszins maar om in Wilco zijn bewoording te blijven, we konden even lekker bakken. Verder was de camping niet bijzonder hoogstaand.

Toen we de volgende ochtend wakker werden hadden we allemaal berichten vanuit het thuisfront met vragen over onze situatie. Na het bekijken van het nieuws hadden we door dat in de buurt van onze vorige verblijfplaats een tornado had huisgehouden met veel schade, afgesloten snelwegen en helaas ook veel doden te betreuren. Daar zijn we dus goed mee weg gekomen!

Vanuit Oklahoma City vervolgden wij onze reis door de staat Texas naar de staat New Mexico naar het plekje Tucumcari. Dit was een behoorlijk lange reis van 396 mijl (633,6km). We vertrokken met een net niet volle tank en toen we aankwamen op onze bestemming ging er maar liefst 243,98 liter benzine weer in! Behoorlijk wat dus maar de literprijs van €0,64 maakt dat weer enigszins goed.

Onderweg door het plaatsje Amarillo gekomen (inderdaad, die van het nummer; Is this the way to Amarillo?). Hier heb je de Cadillac ranche zitten, dit bleken zoals op de foto is te zien, enkele Cadillacs te zijn die al vele jaren rechtop in de grond staan en al door velen met graffiti bewerkt zijn. Toen het laatste stukje gereden naar de camping. Daar aangekomen besloten om nog even met de camper door Tucumcari te rijden, dit stadje scheen erg bekend te zijn van de Route 66. Dat zal vroeger ongetwijfeld zo zijn geweest, nu is het grotendeels verlaten en met recht een ghosttown te noemen.

Door het wederom passeren van een tijdzone (nu zitten we in de Mountain time zone) hebben we inmiddels een tijdsverschil van 8 uren. Het is nu dus 8 uren later in Nederland.

Dit waren dus enkele dagen met als doel om veel mijls te maken. Morgen nog eenmaal een lange rit om die dag daarna aan te komen bij de Grand Canyon waar we 2 nachten zullen blijven, maar daarover later meer!

Groeten van Richard, Vincent, Wilco en Anton.

• 29 April 2014 - 08:23

Alie:

Jullie hebben al heel wat kilometers gereden zeg ... ben wel blij dat jullie net een dag eerder in Little Rock waren ... een staartje van die tornado is vlak langs jullie gegaan ....brrr.... veel plezier nog en een hele goeie reis verder

Groetjes Alie

• 29 April 2014 - 13:12

Marjan Teijema :

Hallo Vincent
    Ik vond het weer mooi om jullie reisverslag te lezen!
    Goede reis verder :-)
    Groetjes Marjan

• 29 April 2014 - 17:28

Winke Van Wieren :

prachtig verslag wat een belevenis he geniet er maar van veel plezier en tot een volgende keer groetjes